Mitt CV: nu i HTML 5


Jag tycker att det är viktigt att skriva korrekt HTML och CSS. Detta är viktigt för att webbsidan ska visas korrekt i olika typer av webbläsare.

Om man klickar på HTML 5 loggan längst ner till vänster på CV-sidan så valideras min kod av W3C’s validator.

Jag kan även skriva helt W3C XHTML 1.0 kompilant kod, vilket även syns i en alternativ version mitt webb-CV: http://cv.w4a.se/index2.php (om man klickar på XHTML 1.0 loggan längst ner till vänster på sidan så valideras min kod av W3C’s validator). Jag har använt XHTML 1.0 Transitional, enbart på grund av Facebook-elementet, i övrigt är koden XHTML 1.1 kompilant.

 

Kommentera

